جستجو کردن
Close this search box.

دوام باتری گاوصندوق چقدر است 

دوام باتری گاوصندوق چقدر است، منبع تغذیه در گاوصندوق ها، بهترین باتری گاوصندوق، و علائم خراب شدن باتری گاوصندوق را در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم.

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

بسیاری از مشتریان هستند که بعد از خرید گاوصندوق، مدتی که می گذرد ممکن است باتری گاوصندوق آنها کارایی خود را از دست بدهد و به همین دلیل نیاز دارند اطلاعاتی در مورد باتری انواع مدل های صندوق ایران و خارجی داشته باشند، در ادامه مطلب قصد داریم دوام باتری صندوق را مورد بررسی قرار دهیم، در ادامه با ما همراه باشید.

باتری گاوصندوق

در ابتدا می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چه محصولاتی نیاز به باطری دارند و به چه دلیل باید در آنها از باتری استفاده کرد، برای نمونه محصولاتی مانند گاوصندوق دیجیتال نیاز به باتری دارند، چرا که این صندوق های ضد سرقت نیاز به یک منبعی برای ذخیره سازی انرژی دارند، همچنین محصولات دیگری مانند گاوصندوق اثر انگشتی نیز باید حتما در ساختار آن ها از باتری استفاده شود.

به عنوان مثال در در محصولات دیجیتالی سیستم قفل ضد سرقت آنها معمولا عددی و در بعضی بایومتریک است.

درست است که این سیستم ها ضریب امنیتی بالایی دارند اما برای کارکردن نیاز به برق و منبع تغذیه نیز دارند و گاهی این منبع تغذیه می تواند باتری باشد و گاهی هم به کمک آداپتور این برق تامین می شود.

البته ذکر این نکته نیز شایان ذکر است که میزان برق مصرفی با توجه به سیستم قفل محصول می‌تواند متفاوت باشد.

چه گاوصندوق هایی به باتری نیاز دارند

منبع تغذیه صندوق های دیجیتالی چیست

همانطور که در بخش قبلی گفته شد منبع تغذیه اصلی در این محصول باتری و گاهی آداپتور است که به کمک جریان مستقیم برق مورد نیاز آن تامین شده و مراحل رمزگذاری انجام می‌شود و با توجه به سیستم رمز و اقداماتی که برای حفظ امنیت بر روی آن انجام می دهید انرژی صرف شده باتری متفاوت خواهد بود.

منبع تغذیه صندوق های دیجیتالی چیست

باتری گاوصندوق باید چقدر عمر کند

در این بخش به بررسی این موضوع می پردازیم که باتری صندوق چقدر می تواند عمر کند یا اصطلاحا چقدر می‌تواند برای ما کارکرد داشته باشد.

در درجه اول باید گفت که که شما زمانی که می خواهید مسئولیت را خریداری نمایید باید سعی کنید از شرکت ها و نمایندگی های معتبر آنها خریداری نمایید.

همچنین قبل از خرید هم در مورد خود محصول و هم در مورد اجزای محصول مانند باتری گاوصندوق از کارشناسان مربوطه مشاوره لازم را دریافت نمایید.

به عنوان مثال با توجه به مدل های مختلف صندوق هایی که در بازار موجود است، شرکت‌های مانند گاوصندوق کاوه که نمایندگی های آن در شهر تهران مشخص است می‌توانند بهترین کیفیت محصولات خود را به شما ارائه دهند.

همچنین خود شما نیز می توانید اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید که در ادامه این اطلاعات را ما در اختیار شما قرار می دهیم.

عواملی که روی عمر باتری گاوصندوق تاثیرگذار هستند، عواملی مانند عوامل محیطی، سیستم قفل و میزان استفاده از گاوصندوق از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که می توانند روی عمر باتری را صندوق اثرگذار باشند.

باتری گاوصندوق باید چقدر عمر کند

عوامل محیطی چگونه بر روی عمر باتری گفتند و تاثیر گذار است

منظور از عوامل محیطی موارد مانند آب و هوا و دمای مکانی که صندوق ها در آنجا استفاده می شود هستند اما چه شرایطی برای گاوصندوق بد و چه شرایطی می‌تواند برای گاوصندوق خوب باشد.

به عنوان مثال اگر گاوصندوق در جایی استفاده می‌شود که تغییرات آب و هوایی و تغییرات دما در آن زیاد است یا اگر بیرون شهر و در کارخانه و کارگاه و محیط های صنعتی و قرار دارد باید هر چند ماه یک بار باتری را تست کنید تا خراب نشود، و متاسفانه عمر باتری گاوصندوق در این مکان ها زیاد نیست.

عوامل محیطی چگونه بر روی عمر باتری گفتند و تاثیر گذار است

سیستم قفل چه تاثیری برروی عمر باتری گاوصندوق دارد

سیستم قفل هم یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی عمر باتری گاوصندوق است، به طور کلی ما دو نوع قفل داریم که در عمر باتری گاوصندوق موثر هستند.

  • قفل های ساده
  • موتورایز

برای‌مطالعه:

قفل موتورایز چیست؟

این قفل ها طرز کارشان با قفل های ساده فرق می‌کند و در این قفل ها فقط کافی است که رمز را وارد کنید و بعد در خودش باز می‌شود و بعد از اتمام کار کافی است که درب را ببندید و سیستم خود زبانه آنها را بیرون می‌آورد و درب قفل می شود.

استفاده از این قفل ها باعث می شود که انرژی بیشتری مصرف شود پس در این مورد در مصرف باتری و در نهایت در عمر باتری تاثیر بیشتری دارد.

سیستم قفل چه تاثیری برروی عمر باتری گاوصندوق دارد

میزان استفاده از گاوصندوق چه تاثیری برروی عمر باتری گاوصندوق دارد

خوب طبیعتا شما هر چقدر از محصولات خود بیشتر استفاده نمایید، عمر باتری گاوصندوق نیز کمتر می‌شود و طبیعی است که وقتی روزی یک بار از محصول خود استفاده می کنید عمر آن کمتر است تا ماهی یک بار.

اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بگوییم هر بار از محصول استفاده می‌کنید فرکانس‌های از باتری خارج می شود و هر چقدر این فرکانسها بیشتر باشد عمر آن کمتر خواهد بود.

بهترین کاری که در این زمان می توانید انجام دهید این است که زمانی که با گاوصندوق کاری ندارید حتما باتری آن را خارج کنید.

میزان استفاده از گاوصندوق چه تاثیری برروی عمر باتری گاوصندوق دارد

علائم خراب شدن باتری گاوصندوق

به عنوان مثال اگر هنگام تلاش برای وارد کردن کد، صدای بوق می شنوید ممکن است ناشی از خراب شدن یا کاهش انرژی باتری باشد و هر چند این مسئله به مدل آن نیز بستگی دارد به عنوان مثال در برخی از مدل ها ممکن است چراغ چشمک زن را مشاهده کنید.

در برخی دیگر از محصولات که مجهز به صفحه دیجیتال LED هستند در این صورت اگر مشکلی برای باتری گاوصندوق به وجود آید در صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

مورد بعدی این است که صفحه گاوصندوق به هیچ تعاملی واکنش نشان دهد تا زمانی که ترکیبی از قدرت های درست و غلط را وارد کنید و هم چنان واکنشی از سمت آن مشاهده نمی‌کنید و این یک نشانه قطعی است که به شما می‌گوید باتری کار نمی‌کند و نیاز به تعویض دارد.

علائم خراب شدن باتری گاوصندوق

چگونگی باز کردن محصولات دیجیتال با وجود باتری خراب

در ابتدا باید گفت که نوع محصول تعیین می کند که چگونه می توانید به باتری و صفحه کلید دسترسی داشته باشید و این محفظه ها به راحتی در گاوصندوق با قیمت ارزان قابل مشاهده است و برای بازگشایی گاوصندوق باید در جهت صحیح آن را بکشید و پس از آن به دنبال باتری در پنل گاوصندوق باشید.

در ابتدا برای باز کردن پنل لازم است که پیش را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و اگر این مورد کارساز نشد ضرر نکنید پنل را به سمت بالا حرکت دهید و سپس آنرا خارج کنید و گزینه نهایی شل کردن پیچ های آن است و با این وجود اگر فکر می کنید ممکن است به آن آسیب بزنید بهتر است این کار را به عهده تکنسین‌های مربوطه بسپارید.

البته در صورتی که گاوصندوق با خرابی مواجه شد می توانید جهت تعمیر گاوصندوق و یا خدماتی مثل حمل گاوصندوق با همکاران ما تماس بگیرید.

اما در محصولاتی که منبع تغذیه خارج گاوصندوق و باتری را در داخل آن قرار دارند در این مدل خاص سیستم قفل دارای اتصال برق اضطراری است و به خصوص مدل هایی که دارای اسکنر بیومتریک می باشند می توانید برق آن را قطع کنید.

البته برخی از مدل ها نیست که دارای قفل اضطراری هستند در این صورت می توانید قفل است را در کنار صفحه کلید مشاهده کنید و یا قابل مشاهده نیست لازم از پوشش آن را باز کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین