جستجو کردن
Close this search box.

جنس گاوصندوق از چیست؟

اگر برای شما هم مهم است که جنس گاوصندوق از چیست؟ با سیف کاوه همراه باشید. جنس گاوصندوق یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. گاو صندوق وسیله ای است که در آن اجناس گرانبها و ارزشمند نگهداری می شود، بنابراین حفظ امنیت این اجناس از انواع خطرات […]

..

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

اگر برای شما هم مهم است که جنس گاوصندوق از چیست؟ با سیف کاوه همراه باشید. جنس گاوصندوق یکی از مهم ترین مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. گاو صندوق وسیله ای است که در آن اجناس گرانبها و ارزشمند نگهداری می شود، بنابراین حفظ امنیت این اجناس از انواع خطرات همچون سرقت و آتش سوزی اهمیت بالایی دارد.

در ساخت گاوصندوق باید موادی استفاده شود که ضمن داشتن وزن بالا از استحکام خوبی نیز برخوردار باشد. گاوصندوق باید در برابر خطراتی همچون برش و سوراخ شدن توسط دستگاه های دریل مقاوم باشد تا افراد متجاوز در هیچ صورتی نتوانند به اجناس داخل آن دسترسی داشته باشند.

انواع گاوصندوق بر اساس جنس

انواع گاوصندوق بر اساس جنس به کار رفته در آن تعیین می شود. به عنوان مثال، گاوصندوق های خانگی معمولا از مواد نسوز ساخته می شوند و دارای قفل های هوشمند و ضد سرقت هستند. امنیت گاوصندوق های خانگی بسیار مهم است، بنابراین این نوع گاو صندوق ها با استفاده از ورق های فولادی نسوز ساخته می شوند تا مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش داشته باشند. علاوه بر این، گاوصندوق های خانگی اغلب دارای قفل های هوشمند یا فناوری تشخیص اثر انگشت، با بدنه فولادی ضد ضربه هستند.
گاوصندوق های اداری و سازمانی و همچنین گاوصندوق های اسلحه ممکن است استانداردهای متفاوتی نسبت به گاوصندوق های خانگی داشته باشند. این گاوصندوق ها به دلیل قرار گرفتن در مناطق حساس در ساخت آنها از ورق های فولادی قوی تر و تعداد لایه های نسوز بیشتری استفاده می شود.
بهترین جنس برای ساخت گاوصندوق معمولا ترکیبی از بتن و فولاد است. با استفاده از این متریال می توان تعادل وزنی را برای انواع گاوصندوق تنظیم کرد.

گاو صندوق
تولید گاو صندوق

مواد به کار رفته در ساخت گاو صندوق

یکی از مواد اولیه فوق‌ العاده به کار رفته در ساخت گاوصندوق ها، فولاد می باشد. نوع فولاد استفاده شده در گاوصندوق نقش بسزایی در کارایی و دوام آن دارد.
انواع مختلفی از فولاد در ساخت گاوصندوق مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند.

  • گاوصندوق های معمولی
    در ساخت گاوصندوق های معمولی از آلیاژ فولاد با کربن و آهن استفاده می کنند. افزودن کربن و آهن استحکام فولاد را افزایش می دهد و در برابر نفوذ و شکستگی مقاوم تر می شود. از سوی دیگر، در ساخت صندوق امانات از ورق فولادی نازک تری استفاده می شود و هیچ عنصر اضافی به جز فولاد در آن به کار نمی برند.
  • گاو صندوق های ضد زنگ
    گاوصندوق های فولادی ضد زنگ به گونه ای طراحی شده اند که در برابر خوردگی، مواد شیمیایی و ابزارهای برش مقاوم هستند. کار با فولاد ضد زنگ به دلیل سختی آن می تواند چالش برانگیز باشد، اما در عوض محافظت بیشتری در برابر عوامل خارجی ایجاد می کند.
  • گاو صندوق ضد آب
    در ساخت گاوصندوق های ضد آب، فولاد ضد آب با طراحی مهر و موم برای جلوگیری از نفوذ آب به کار رفته است.
  • گاوصندوق های نسوز
    این نوع گاو صندوق ها با استفاده از مواد عایق بین دو دیوار ساخته می شوند. در برخی از مدل های این گاو صندوق ورق فولادی و آلیاژ تنگستن در دیواره بیرونی آن ها به کار رفته است. این آلیاژ دارای نقطه ذوب بالاتری نسبت به سایر مواد است و محافظت بیشتری در برابر آتش سوزی ایجاد می کند. بهترین ماده عایق برای گاوصندوق های نسوز، بتن مسلح است. این ماده مقاومت در برابر حرارت را افزایش می دهد.
  • گاوصندوق های فوق امنیتی
    گاو صندوق های فوق امنیتی با استفاده از یک لایه اضافی از فولاد منگنز در قسمت قفل مجهز شده اند تا حفاظت و ایمنی بیشتری برخوردار باشند. این ویژگی از آسیب دیدن سیستم قفل مرکزی حتی در صورت سوراخ شدن قفل گاوصندوق جلوگیری می کند.

جنس گاو صندوق با کیفیت های مختلف

معمولا جنس های انواع گاو صندوق کیفیت های متفاوتی از جمله گاو صندوق با جنس بی کیفیت، گاو صندوق با جنس با کیفیت متوسط و گاو صندوق با جنس با کیفیت دارند.
گاوصندوق های بی کیفیت اغلب دارای جنسی نا مرغوب هستند و در ساخت آنها از ورق های فولادی نازکی که به راحتی با روش SMAW تا می شوند و سپس جوش داده می شوند، استفاده می کنند.
گاوصندوق های با کیفیت متوسط ​​از روند ساختی مشابه روند ساخت گاو صندوق های بی کیفیت پیروی می کنند، اما با اضافه شدن دو لایه فولادی به طراحی بدنه آنها، کیفیت بالاتری دارند. فولاد بیرونی بدنه این نوع گاو صندوق معمولا ضخیم‌ تر و سخت ‌تر است.

گاوصندوق های باکیفیت با استفاده از سه دیوار ساخته شده از آلیاژ تنگستن و فولاد ضد زنگ، کیفیت و امنیت بالاتری را ارائه می دهند. همچنین در ساخت این نوع از گاو صندوق از مواد مقاوم در برابر آتش برای پر کردن فضای بین دیوارهای بیرونی و داخلی استفاده می شود تا از نفوذ مته جلوگیری شود. علاوه بر این، یک ماده متورم بین درب و بدنه گاوصندوق قرار می گیرد تا در هنگام آتش سوزی منبسط شود و هر نقطه ورودی احتمالی را مسدود کند.

انواع گاوصندوق بر اساس کاربرد

سخن پایانی

جنس به کار رفته در گاو صندوق علاوه بر کیفیت و دوام آن، بر قیمت گاو صندوق نیز اثر گذار است. معمولا گاوصندوق هایی که دارای استانداردهای UL هستند و از ویژگی هایی همچون قابلیت نسوز بودن، بدنه فولادی و بتنی و قفل های اثر انگشت دیجیتال هوشمند برخوردار هستند معمولا گران تر از گاوصندوق های دارای قفل های مکانیکی یا دستی هستند. هر چه کیفیت جنس به کار رفته در ساخت گاوصندوق بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

سوالات متداول جنس گاوصندوق از چیست؟

  1. آیا جنس گاوصندوق بر کارایی آن تاثیر دارد؟
    بله، جنس گاوصندوق بر کارایی آن تاثیر دارد.
  2. معایب استفاده از فولاد در ساخت گاو صندوق چیست؟
    فولاد معمولا سنگین و گران است و باعث می شود مشکلاتی برای اندازه و قابلیت حمل گاوصندوق به وجود آید.
  3. فولاد به کار رفته در گاوصندوق چقدر باید ضخامت داشته باشد تا حفاظت کافی ایجاد کند؟
    ضخامت فولاد مورد استفاده در گاوصندوق بسته به سطح امنیت مورد نیاز می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی فولاد ضخیم تر محافظت بهتری را ایجاد می کند.
اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین