جستجو کردن
Close this search box.

جاسازی طلا در منزل

جاسازی طلا در منزل و روش های متداول و ایمن برای جاسازی طلا در منزل را در ادامه این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم.

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

یک نگرانی بزرگی که برای بسیاری از مردم وجود دارد نحوه نگهداری از طلا و جواهر در منزل است، و اینکه چگونه بتوانند طلا و جواهر خود را از دستگاه های طلایاب پنهان کنند و از دسترس سارقین خارج نمایند.

به طور معمول در همه کشور ها بهترین راهکار ممکن برای نگهداری از طلا و جواهر سپردن آنها به صندوق امانات بانک‌ها است.

اما متاسفانه با توجه به اینکه در کشور ما یک سری از بانک‌ها و موسسات اعتباری به راحتی و بدون هیچ مجوز قانونی فعالیت می‌کنند مانند موسسه اعتباری آرمان و دیگر موسسات که بعد از مدتی دارایی مردم را بالا کشیدن و الان هیچ خبری از آنها نیست، در ایران زیاد نمی شود به بانک ها هم اعتماد کرد.

شاید بهترین راهکار ممکن این باشد که ما یک سری روشها را برای جاسازی و نگهداری از طلا و جواهرات خود در منزل یاد بگیریم و چگونه بتوانیم طلا و جواهر خود را از طلایاب استتار و مخفی کنیم.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش های ممکن برای نگهداری از طلا و جواهر و جاسازی طلا در منزل را با هم بررسی کنیم.

برای مطالعه » چگونه فلزیاب را گول بزنیم

جاسازی و نگهدای از طلا و جواهر

نگهداری طلا در فویل آلومینیوم

یکی از راه های نگهداری طلا در منزل، نگهداری طلا در فویل آلومینیوم است.

در این روش شما می توانید طلا و جواهرات خود را در فویل آلومینیم بپیچید، و با انجام این کار می توانید جلوی اشعه های طلایاب را بگیرید و طلایاب را با اختلال مواجه کنید.

پس اگر برای نگهداری طلا در منزل به دنبال یک وسیله برای قرار دادن طلا و جواهرات خود بودید، فویل آلومینیوم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

و به جرات می توان گفت که بهترین روش برای گول زدن طلایاب و فلز یاب پیچیدن طلا در فویل آلومینیوم می باشد، که قطعا این روش می تواند از طلا و جواهرات شما محافظت کند.

در ادامه این مطلب روش های دیگری را هم جهت نگهداری طلا و جواهر درمنزل به شما معرفی می کنیم.

نگهداری طلا در فویل آلومینیوم

استفاده از گاوصندوق برای جاسازی و نگهداری طلا در منزل

یکی از روش های معمول و متداول برای نگهداری و مراقبت از طلا و جواهرات در منزل استفاده از گاوصندوق ارزان و ایمن و ضد سرقت می باشد.

اما در دنیایی که ما امروز در آن زندگی می کنیم همه چیز رو به پیشرفت است و متاسفانه سارقین هم روز به روز روش‌های جدیدی را برای بازکردن گاوصندوق ها یاد می گیرند و این مسئله بسیار مهم است که ما از چه صندوقی برای نگهداری طلا و جواهر در منزل استفاده نماییم.

در ادامه چند مدل از بهترین صندوق های که شما می توانید از آنها برای نگهداری طلا و جواهرات خود استفاده کنید را به شما معرفی می کنیم.

استفاده از گاوصندوق برای جاسازی و نگهداری طلا در منزل

استفاده از صندوق های مدل اثر انگشتی برای نگهداری از طلا و جواهر

گاوصندوق اثر انگشتی یکی از محصولاتی است که دارای ایمنی بسیار بالا می باشد و این صندوق ها به گونه ای طراحی شده اند که فقط با اثر انگشت شخص باز می شوند.

البته نکته دیگری که در انتخاب صندوق مورد نظر بسیار حائز اهمیت است این است که باید دارای وزن سنگین باشد که امکان جابجایی و حمل گاوصندوق برای سارقین فراهم نباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات می توانید به صفحه قیمت گاوصندوق اثر انگشتی مراجعه نمایید.

استفاده از گاوصندوق های مدل اثر انگشتی برای نگهداری از طلا و جواهر

استفاده از صندوق های مدل مخفی برای نگهداری از طلا و جواهر

گاوصندوق مخفی یکی از بهترین محصولاتی است که می‌تواند برای جاسازی طلا در منزل و نگهداری از طلا و جواهرات در منزل به شما کمک کند.

این محصولات در مکان هایی مثل کمد دیواری و یا زیرزمین جاساز می شوند.

حتی می توانند با استفاده از روشهایی در بخش‌های مختلفی از منزل به شکل استتار نصب شوند.

البته فقط قابلیت مخفی بودن نمی‌تواند خیال شما را ۱۰۰% آسوده کند که دیگر طلا و جواهرات شما صد در صد از دسترس سارقین در امان مانده است.

در مورد انتخاب این محصولات توصیه می‌شود که دارای ویژگی های مثل اثر انگشتی که در بخش قبلی به آن اشاره شد باشند و همچنین همانند گاوصندوق دیجیتالی ضد سرقت باشند تا در صورتیکه در دسترس سارقین قرار گرفت به راحتی نتوانند قفل آن را باز کنند.

همچنین پیشنهاد می‌شود که وزن این محصولات هم بسیار سنگین باشد تا در صورت پیدا شدن آنها به راحتی نتوانند آنها را جابجا کنند، در صورتی که علاقه‌مند هستید با فاکتورهای وزن محصولات آشنا شوید پیشنهاد می کنیم که به صفحه وزن گاوصندوق مراجعه کنید تا با استانداردهای مربوط به وزن انواع صندوق های ایرانی و خارجی آشنا شوید.

استفاده از گاوصندوق های مدل مخفی برای نگهداری از طلا و جواهر

استفاده از صندوق ضد طلایاب برای جاسازی طلا در منزل

یکی دیگر از محصولاتی که برای مراقبت از طلا و جواهرات شما می تواند به شما کمک کند استفاده از صندوق های ضد طلایاب است.

صندوق ضد طلایاب در پروسه ساخت آن از موادی استفاده شده است که طلایاب قادر به شناسایی طلاهای داخل صندوق نیست.

در بدن صندوق های ضد طلایاب از ورقهای فولادی و سربی استفاده شده است.

این محصولات به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که برای استفاده در خانه ها بسیار مناسب هستند و آمار سرقت آنها هم بسیار کاهش می دهند.

همچنین می توان از آنها به عنوان یک گاوصندوق طلافروشی هم استفاده کرد.

ساختار صندوق ضد طلایاب به گونه ای است که با استفاده از ورقه های سربی می توانند امواج تشخیص فلز را در دستگاه فلزیاب به خطا بیندازند.

همچنین اگر شما برای خرید این محصول نمی خواهید هزینه کنید می‌توانید طلا و جواهرات خود را در ورقه های سربی بپیچید و در نقطه امن در خانه جاسازی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های صندوق ضد طلایاب این است که این محصولات دارای امنیت بسیار بالا هستند یعنی تمام فاکتورهایی که یک صندوق ایمن و ضد سرقت باید داشته باشد را صندوق ضد طلایاب در خود جای داده است.

تا به اینجای کار بررسی کردیم که استفاده از یک صندوق می‌تواند برای جاسازی طلا در منزل و نگهداری از طلا و جواهرات در منزل به ما کمک کند.

اما شاید برخی از افراد نخواهند به خاطر خرید صندوق با کیفیت هزینه کنند و با استفاده از راهکارهای دیگر بخواهند از طلا و جواهرات خود در منزل مراقبت کنند، در ادامه یکسری از روش‌های دیگر را به شما معرفی می کنیم که بتوانید از طلا و جواهرات خود در منزل مراقبت نمایید.

همچنین محصولات شرکت گاوصندوق سدید هم جز محصولاتی هستند که دارای وزن سنگین و سیستم ضد سرقت مخصوص هستند، و مید توانند مکانی امن برای نگهداری از طلا و جواهرات منزل شما باشند.

استفاده از گاوصندوق ضد طلایاب برای جاسازی طلا در منزل

استفاده از صندوق های ضد سرقت برای جاسازی طلا در منزل

گاوصندوق ضد سرقت یکی از محصولاتی است که تمامی ویژگی های ایمنی و ضد سرقت را در خود دارد، و شما می توانید برای جاسازی طلا در منزل از آن استفاده نمایید.

صندوق های ضد سرقت قفل آن ها به صورت هوشمند و اثر انگشتی ساخته شده است، یعنی این که این محصولات فقط با اثر انگشت شخص باز می شوند.

و در ساختار بدنه آن ها از ورقه های فولاد نسوز استفاده شده است، که بتواند در برابر حرارت بسیار بالا مقاومت لازم را داشته باشد.

همچنین بدنه این محصولات ضد ضربه و ضد دیلم است، و خیال شما را از هر جهت بابت امنیت طلا و جواهر در منزل آسوده می کند.

برای اطمینان بیشتر هم شما می توانید بعد از جاسازی طلا و جواهر در صندوق ضد سرقت، این صندوق را در مکانی مانند زیرزمین یا درون کمد دیواری جاسازی نمایید.(ترجیحا فقط افراد خانواده از مکان جاسازی طلا و جواهر در منزل اطلاع داشته باشند، و این موضوع جایی گفته نشود، حتی نزد نزدیکترین افراد فامیل)

برای مطالعه » آشنایی با بهترین دزدگیر منزل و انواع برند های معتبر دزدگیر منزل و اماکن

استفاده از صندوق های ضد سرقت برای جاسازی طلا در منزل

استفاده از قوطی رنگ

استفاده از قوطی رنگ یک روش ارزان و بی دردسر برای مراقبت از اشیای گرانبها است.

بهتر است که این قوطی ها را دور نیندازید و نیازی هم نیست که آنها را خیلی مرتب بخواهد کنار هم بچینید در یک مکانی از خانه آنها را قرار دهید، استفاده از قوطی های رنگ موردی است که زیاد افراد سارق هم به آن شک نمی‌کنند.

استفاده از قوطی رنگ

استفاده از یک کشوی نامرئی

استفاده از کشوی نامرئی برای جاسازی طلا در منزل و نگهداری و مراقبت از طلا و جواهرات در منزل می تواند مناسب باشد.

برای استفاده از این روش گودترین کشویی خود را انتخاب کنید.

یک چهارم از کف کشوی خود را برای کشور و نامردی خود در نظر بگیرید.

باید یک تخته چوب هم اندازه کف کشو تهیه کنید.

بعد روی کناره های کشو نوارهای چوبی قرار دهید.

این نوار ها می توانند کشویی نامرئی شما را در سطح بالای طلاها نگه دارند.

برای راحتی کار هم می‌توانید حین برداشتن این کفی جدید روی آن دستگیره قرار دهید که هیچ کس جز شما از وجود آن مطلع نباشد.

استفاده از یک کشوی نامرئی

استفاده از لوله های pvc

استفاده از لوله های پی وی سی هم یکی دیگر از روش ها برای نگهداری طلا و جواهر می باشد.

البته استفاده از این روش هم ریسک بسیار بالایی دارد.

استفاده از لوله های pvc

نگهداری طلا در منزل

وقتی صحبت از نگهداری طلا و جواهرات به میان می‌آید ناخوداگاه به دو شکل نگهداری از آن فکر می‌کنیم.

صورت اول زمانی است که می‌خواهید از استهلاک و کثیفی آن جلوگیری کنید و حالت دوم وقتی است که از آن استفاده نمی‌کنید و باید آن را از سرقت و گم شدن مصون نگه دارید.

معمولا جواهرات و سنگ های قیمتی را باید جدا از هم نگه دارید تا به روی هم انباشته نشوند و یک دیگر را دچار خط خوردگی و آسیب ننمایند. بهتر است هر یک را در جعبه مخصوص خود نگه دارید و سعی کنید جواهراتتان را از نور مستقیم آفتاب و سرما و گرمای شدید محافظت کنید.

شما باید طلا و جواهرات را در پارچه های نخی بگذارید، خصوصا وقتی در میان آن ها چند قطعه مروارید دارید.

سنگ و مروارید حتی در مقابل چربی طبیعی پوست بدن هم به مرور واکنش نشان می‌دهند.

مراقبت از طلا و جواهر

بهترین روش نگهداری طلا در منزل

این ها راه هایی است که برای سلامت نگه داشتن طلا و جواهر به طور کلی پیشنهاد می‌شود. اما عامل مهم تری که ما در این مقاله قصد داریم برای حفاظت از طلا و جواهرات در مورد آن صحبت کنیم محافظت از طلا و جواهرات در مقابل سرقت و دزدی می‌باشد.

امروزه به دلیل این که متاسفانه آمار جرم بالا رفته است ترس همیشگی از به سرقت رفتن وسایل و لوازم ارزنده همیشه همراه ما است، اما اگر یک راه مطمئن برای نگهداری این وسایل پیدا کنیم خیالمان راحت خواهد شد.

قطعا برای این کار اولین راهی که به ذهن شما می‌رسد صندوق امانات بانک است اما آیا در صورت استفاده از صندوق امانات جواهرات شما همیشه در دسترستان خواهد بود؟ یا بلافاصله در صورت نیاز می‌توانید از آن ها استفاده کنید؟

خیر، در آن صورت حتما باید در یک روز کاری سری به بانک بزنید، اوراق امانی را با خود به بانک برده و جواهرات خود را پس بگیرید و برای نگهداری مجدد آن ها باید این پروسه را تکرار کنید.

راهکارهای آسان مراقبت از طلا و جواهر

اما ما به شما راه مطمئن تر و ساده تری پیشنهاد می‌دهیم و آن استفاده از صندوق های ایمن و مطمئن است که صرفا برای همین منظور طراحی شده اند و به راحتی می‌توانند وسیله ارزنده شما را در خود جای دهند بدون آن که نگرانی بابت آن داشته باشید. به این صورت جواهرات شما همیشه در دسترس است. در حالی که از امنیت آن نیز اطمینان دارید.

صندوق های مخصوص طلا و جواهرات با داشتن ایمنی بالا نه تنها آن ها را از گزند سرقت محافظت می‌کنند بلکه چون مخصوص همین امر ساخته شده اند شرایط داخلی آن ها نیز سلامت جواهرات شما را تضمین می‌کند.

قطعا اولویت این صندوق ها حفظ امنیت آن ها است که در هنگام خرید شما باید به مواردی مثل ضد سرقت بودن و نسوز بودن و ضد آب بودنشان توجه کنید.

شرکت های خارجی با برند های معتبر هستند که صندوق های مخصوص همین کار را تولید می‌کنند. مانند شرکت های خوش نام لوسل، ایگل، تراست و … ولی در میان برندهای ایرانی هم می‌توانید صندوق هایی پیدا کنید که همین مشخصات را دارند و برای مصارف خانگی و شرکتی بسیار مناسب هستند. مثل شرکت تولید کننده صندوق کاوه، گنجینه، نیکا و …

این شرکت ها با تولید صندوق های آسانسوری و یا زیر ویترینی گام بلندی در عرصه تولید صندوق یا سیف باکس برداشته اند.

بهترین روش برای نگهداری از طلا و جواهر

شاید قیمت این محصولات که مخصوص نگهداری طلا و جواهرات هستند نسبت به محصولات معمولی بالا تر باشد اما این بالا تر بودن قیمت به دلیل مرغوبیت بیش تر و درصد ایمنی بالاتر است.

معمولا صندوق های جواهرات باید ضد سرقت، ضد حریق و دارای سیستم ایمنی هشدار دهنده باشند.

داشتن این صندوق ها خصوصا برای جواهر فروشی ها امری اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود.

صندوق های طلا و جواهرات در سایز های مختلفی وجود دارند که شما بسته به نیازتان و این که آن را کجا قرار خواهید داد اقدام به خرید آن خواهید کرد.

معمولا صندوق های جواهرفروشی به سه نوع صندوق ایستاده یا بانکی، صندوق آسانسوری و یا همان صندوق ویترینی و صندوق های زیر ویترینی تقسیم می‌شوند که شما در هنگام خرید آن پس از مشورت با افراد مجرب و یا مشاورینی که در مراکز فروش این سیف باکس ها حضور دارند نوع آن را انتخاب خواهید کرد.

در این صندوق ها اگر از نوع پیشرفته باشند قفل بایومتریک استفاده می‌شود که حتی از روش دی ان ای هم در شناسایی افراد مطمئن تر است و با استفاده از اثر انگشت قفل باز و بسته می‌شود.

تعداد و نوع و محل قرار گرفتن زبانه های قفل در صندوق ها بسیار حائز اهمیت است. از مشخصه های مهم یک صندوق ضد آب بودن و ضد حرارت بودن آن است که داشتن استاندارد های SP، VL، KSG، JIS و ETL این ایمنی را تضمین می‌کند.

صندوق های ضد سرقت معمولا با داشتن سیستم هوشمند ایمنی در صورتی که باز شوند صاحب صندوق را از طریق ارسال پیامک باخبر می‌نمایند.

ریموت کنترل این محصولات قابل افزایش هستند و در زمان بسیار کوتاه و در مواقع اضطراری درب آن ها قابلیت بسته شده را دارد.

صفحات لمسی آن ها میزان امنیتشان را بالا برده است و قابلیت اتصال به دزدگیر برای بسته شدن در هنگام شروع آژیر دزدگیر را دارند.

سئوالات متداول در مورد جاسازی طلا در منزل؟

بهترین محل برای نگهداری از طلا در خانه کجاست؟

گاوصندوق بهترین محل برای نگهداری از طلا در خانه است. البته گاوصندوق نیز نیاز به تامین امنیت دارد. برای اطمینان از امنیت گاوصندوق بهتر است از ردیاب و جی پی اس کوچک ایران رهیاب استفاده کنید.

گاوصندوق ضد طلایاب چیست؟

در مواد اولیه صندوق های ضد طلا یاب از ورقه های فولادی و سربی استفاده شده است،

در واقع می توان گفت دستگاهی که بتواند طلا را تشخیص دهد وجود ندارد در واقع این دستگاه ها فلز یاب هستند و سارقان با استفاده از تسلامتر می توانند وجود طلا را ردیابی کنند، ورقه های سربی میتوانند امواج تشخیص فلز را در دستگاه فلزیاب به خطا بیندازند.

آیا استفاده از دوربین و دزدگیر می تواند برای مراقبت از طلا در منزل موثر باشد؟

استفاده از دوربین و دزدگیر، و سیستم ضدسرقت یکی از روش های موثر برای حفظ ایمنی خانه است، اما به تنهایی نمی تواند امنیت کامل را برای اشیای گرانبها در منزل تامین نماید، در ادامه این مطلب راه کارهای مفیدی برای بالابردن امنیت طلا و جواهرات و اشیای گرانبها ارائه شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین