جستجو کردن
Close this search box.

قفل سخت افزاری

قفل سخت افزاری، قفل سخت افزاري چيست، انواع قفل سخت افزاری، قفل سخت افزاری Tiny، برای آشنایی با قفل های سخت افزاری یا Hardware Lock در ادامه با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

قفل سخت افزاری یک وسیله الکترونیکی و مورد نیاز اکثر نرم افزارهای کاربردی و سیستمی می باشد که می تواند از کپی شدن و یا تکثیر غیر قانونی این نرم‌افزارها جلوگیری نماید.

در واقع قفل سخت افزاری وسیله‌ای برای تامین امنیت نرم افزارها می باشد، و زمانی که یک برنامه نویس یک نرم افزار کاربردی را با زحمت فراوان به مرحله تولید می رساند و آن را در دسترس کاربران قرار می‌دهد می‌تواند با کمک قفل سخت افزاری که اصطلاحا به آن Hardware Lock هم گفته می شود، امنیت نرم افزار خود را تا حد زیادی تامین نماید.

در صورتی که علاقه مند هستید که در مورد قفل سخت افزاری اطلاعات بیشتری را به دست آورید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قفل سخت افزاری چیست

همانطور که در بخش قبلی گفته شد قفل سخت افزاری یک وسیله الکترونیکی است و برای جلوگیری از کپی و تکثیر شدن نرم افزارهای سیستمی و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اینکه با مفهوم قفل سخت افزاری بهتر آشنا شوید، شما قفل سخت افزاری را همانند یک گاوصندوق در نظر بگیرید.

یک صندوق الکترونیکی بسیار هوشمند که دسترسی به محتویات آن برای افراد غیر مجاز کار سخت و دشواری می باشد.

در صورتی که شما از شرکت‌های مختلف نرم‌افزار های گوناگونی را خریداری کرده باشید، مطمئنا مشاهده کرده اید که این شرکت ها همراه نرم افزار خود یک قفل سخت افزاری را نیز به کاربران ارائه می دهند.

قفل سخت افزاری چیست

قیمت قفل سخت افزاری

قیمت در نظر گرفته شده برای انواع قفل سخت افزاری می تواند توسط شرکت ها و برند های مختلف که

برای نرم افزارهای خودی قفل سخت افزاری را نیز ارائه می دهند متفاوت باشد.

و همچنین ویژگی های تعبیه شده برای قفل های سخت افزاری نیز می‌تواند بر روی قیمت آنها تاثیر گذار باشد، به عنوان مثال بعضی از قفل های سخت افزاری دارای یک رابط یا Inter Face هستند.

که این رابطه ها بر روی پورت پارالل نصب می شوند و حافظه آن ها نیز قابل تغییر و پاک شدن است و برخی دیگر از قفل های سخت افزاری نیز به پورت usb نیز می توانند متصل شوند.

تمامی موارد ذکر شده همگی می توانند بر روی قیمت اعمال شده قفل سخت افزاری تاثیر گذار باشند.
البته یک مورد مهم دیگر که می تواند بر روی قیمت قفل سخت افزاری تاثیر گذار باشد بحث امنیت قفل سخت افزاری است.

از آنجا که قفل های سخت افزاری با زبان صفر و یک کامپیوتر یا همان زبان اسمبلی برنامه نویسی شده اند، یک برنامه نویس حرفه ای و کاربلد و البته آشنا به زبان برنامه نویسی اسمبلی به راحتی می تواند حفره های نفوذ به قفل سخت افزاری را شناسایی کرده و این قفل را هک نماید.

پس در صورتی که در زمان تولید قفل سخت افزاری هر چقدر این حفره های امنیتی را بتوان محدود کرد و لایه‌های امنیتی را در قفل سخت افزاری افزایش داد و به طور کلی امنیت قفل سخت افزاری را بالا برد این مورد نیز می تواند بر افزایش قیمت قفل سخت افزاری تاثیر گذار باشد.

برای مطالعه » برنامه گاوصندوق اندروید

قیمت قفل سخت افزاری

انواع قفل سخت افزاری

قفل های سخت افزاری نیز مانند سایر وسایل الکترونیکی دارای انواع مختلفی هستند.

و افرادی که قصد خرید یک قفل سخت افزاری را دارند با توجه به نوع نیاز خود به قفل سخت افزاری و نرم افزارهای خاصی که قصد دارند قفل سخت افزاری را بر روی آنها نصب کنند می توانند از انواع مختلف قفل های سخت افزاری استفاده نمایند.

با توجه به کاربردهای مختلف قرص سخت افزاری و نصب قفل سخت افزاری بر روی نرم افزارهای کاربردی و سیستمی مختلف می توان انواع قفل سخت افزاری را در موارد زیر دسته بندی کرد:

  • قفل سخت افزاری نسل اول موازی
  • قفل سخت افزاری نسل دوم usb
  • قفل سخت افزاری نسل سوم usb

این سه مورد، سه نسل مختلف از قفل های سخت افزاری هستند که یک کاربر با توجه به نوع نیاز خود می تواند از هر یک از آنها استفاده نماید.

ضمن اینکه اساس کار قفل های سخت افزاری به این شکل می باشد که شما باید قفل سخت افزاری را به عنوان یک سخت افزار یا وسیله جانبی به کامپیوتر خود متصل کنید و سپس نرم افزارهای شما با استفاده از دستورات زبان صفر و یک کامپیوتر به قفل سخت افزاری متصل شوند.

برای مطالعه » چگونه فلزیاب را گول بزنیم

انواع قفل سخت افزاری

تبدیل فلش به قفل سخت افزاری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می‌توانید حتی فلش را تبدیل به قفل سخت افزاری نمایید، از آنجا که هدف از خریداری و نصب یک قفل سخت افزاری تامین امنیت سیستم نرم‌افزاری شما می باشد تبدیل کردن فلش قفل سخت افزاری هم به کاربران کمک می کند تا با استفاده از آن مانع دسترسی افراد غیرمجاز و غیرقانونی به سیستم و رایانه خود شوند.

برای اینکه شما فلش خود را تبدیل به قفل نرم افزار نماید شما باید از یک سری نرم افزارهای کمک بگیرید که می‌توانند فلش شما را تبدیل به قفل سخت افزاری کنند.

نرم افزار هایی که در این زمینه می تواند به شما کمک کنند نرم افزارهایی همچون Rohos log on Key و Predator ، ID USB Lock، نرم افزارهای هستند که می‌توانند امکان تبدیل فلش به قفل سخت افزاری را برای شما میسر سازند.

برای مطالعه » دلایل سرقت از منزل

تبدیل فلش به قفل سخت افزاری

خرید قفل سخت افزاری

برای خرید قفل سخت افزاری شما باید این قفل الکترونیکی را از یک شرکت معتبر سخت افزاری خریداری نمایید.

شرکت های معتبری نظیر شرکت IBM می‌توانند بهترین قفل های الکترونیکی سخت افزاری را در سطوح امنیتی بسیار بالا و معتبر به شما ارائه دهند.

ضمن اینکه برای خرید انواع قفل های سخت افزاری برندهای موجود در بازار برندهایی مانند Tiny HID، Tiny USB Dungle، Tiny Dongle، و قفل های سخت افزاری دیگری با برند ARM هستند، که برندهای ذکر شده جزو معتبر ترین برند های قفل سخت افزاری می باشند که شما می توانید هر یک از آنها را خریداری نمایید.

برای مطالعه » ارائه راه کارهایی برای بهترین سرمایه گذاری با 5 میلیون و سرمایه گذاری کردن با پول کم و سرمایه بسیار ناچیز

خرید قفل سخت افزاری

برنامه نویسی قفل سخت افزاری

برای برنامه نویسی قفل سخت افزاری شما باید به سراغ زبان های برنامه نویسی مانند زبان برنامه نویسی اسمبلی که زبان صفر و یک کامپیوتر می باشد بروید.

البته از آنجا که یادگیری زبان اسمبلی ممکن است برای برخی سخت و خوشایند نباشد به دلیل اینکه این زبان یک زبان ماشین و یا همان زبان صفر و یک کامپیوتر است شما می توانید از زبان برنامه نویسی سی شارپ نیز برای برنامه قفل سخت افزاری استفاده نمایید.

زبان برنامه نویسی سی شارپ نام یکی از زبان های برنامه نویسی قدرتمند است که به شما این امکان را می دهد که یک Dev Componenet به نرم‌افزار خود اضافه کنید و یک قفل سخت افزاری قدرتمند با فیلتر ها و لایه های امنیتی و متفاوت را ایجاد نمایید.

ضمن این که زمانی که شما از زبان برنامه نویسی سی شارپ برای ساخت و کدنویسی قفل سخت افزاری استفاده می کنید باید اطلاعات و داده های خود را نیز در بانک اطلاعاتی SQL Server ذخیره نمایید.

البته به غیر از زبان برنامه نویسی سی شارپ هم برای انجام برنامه قفل سخت افزاری سایر زبان‌های سمت سرور یا اصطلاحا زبان های برنامه نویسی Back End مانند زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت، زبان برنامه نویسی جاوا، و حتی زبان پایتون نیز می تواند برای برنامه نویسی قفل سخت افزاری مناسب باشد.

برای مطالعه » آشنایی با بهترین سیستم حفاظتی منزل و شناسایی انواع سیستم های حفاظتی هوشمند

برنامه نویسی قفل سخت افزاری

خواندن اطلاعات قفل سخت افزاری

خواندن اطلاعات قفل سخت افزاری کار بسیار دشواری است و این کار حتما باید توسط یک برنامه نویس حرفه ای و کاملا مسلط به زبان های Back end و یا در صورتی که قفل سخت افزاری با زبان اسمبلی طراحی شده باشد برنامه نویس باید کاملا مسلط به زبان برنامه نویسی باشد تا بتواند اطلاعات درج شده بر روی قفل سخت افزاری را بخواند.

در صورت قفل سخت افزاری شما از نوع قفل های سخت افزاری نسل دوم usb، و یا قفل های سخت افزاری نسل سوم usb باشد، شما می توانید با استفاده از Usb Sniffer اطلاعات موجود بر روی این گونه قفل های سخت افزاری را شناسایی و یا اصطلاحا ایندکس نمایید.

در صورتی که قفل سخت افزاری شما از نوع قفل های سخت افزاری نسل اول موازی است، شما می توانید که ابتدا مانیتور نمایید و مشاهده کنید که نرم افزار شما چه داده هایی را ارسال کرده است و سپس می بایست که خط برگشت را چک نمایید و پاسخ آن را مشاهده کنید.

برای مطالعه » آشنایی با بهترین دزدگیر منزل و انواع برند های معتبر دزدگیر منزل و اماکن

خواندن اطلاعات قفل سخت افزاری

قفل سخت افزاری Tiny

قفل سخت افزاری tiny یکی از انواع قفل سخت افزاری است که این محصول در سال ۱۳۸۵ تولید شده است.

این محصول دارای ویژگی های همچون استفاده از پردازنده های ۳۲ بیتی و همچنین سرعت پردازنده ۴۸ مگاهرتز می باشد.

در قفل سخت افزاری tiny شما می توانید جهت بالا بردن امنیت این قفل سخت افزاری تا سقف ۱۶ کاراکتر برای آن پست ورد رمزنگاری شده و یا اصلاحا هش شده تعریف کنید.

شما می توانید از اطلاعات موجود در قفل سخت افزاری Tiny بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه نمایید و همچنین امکان تعریف ID Special در تعداد ۱۶ رقم برای شما وجود دارد.

قفل های سخت افزاری Tiny با نسخه های ویندوز ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی سازگار هستند.

برای مطالعه » بهترین دوربین مداربسته برای منزل

قفل سخت افزاری Tiny

نحوه استفاده از قفل سخت افزاری

در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که شما چگونه باید از یک قفل سخت افزاری استفاده نمایید.
در بخش زیر ما یک فایل pdf در اختیار شما قرار داده ایم که شما می توانید با دانلود این فایل pdf از آن به عنوان یک راهنما جهت استفاده از قفل سخت افزاری استفاده نمایید.

فایل pdf نحوه استفاده از قفل سخت افزاری را به کمک لینک درج شده در بخش زیر دانلود نمایید و آن را مطالعه کنید.

نحوه استفاده از قفل سخت افزاری

نحوه استفاده از قفل سخت افزاری

اشتراک گذاری قفل سخت افزاری

ضمن این که شما می توانید منابع موجود در قفل سخت افزاری را در بستر یک شبکه LAN، به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار کافیست که کامپیوتری که برروی آن قفل سخت افزاری نصب شده است را به عنوان کامپیوتر Server یا سرویس دهنده در نظر بگیرید، سپس منابع این کامپیوتر سرویس دهنده را که یکی از این منابع مهم قفل سخت افزاری است، را بین مابقیه سیستم ها به اشتراک بگذارید یا اصطلاحا Share کنید.

سخن پایانی

امیدواریم که مقاله قفل سخت افزاری مورد توجه شما قرار گرفته باشد، برای مطالعه سایر مقالات آموزشی در این وب سایت در بخش وبلاگ می توانید سایر مقالات آموزشی را مطالعه نمایید.

در آخر هم در بخش نظرات می توانید نظرات، و سئوالات خود را وارد نمایید تا تیم پشتیبان وب سایت در اسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهند.

برای مطالعه » تامین امنیت خانه

سئوالات متداول در مورد قفل سخت افزاری؟

قفل سخت افزاری چیست؟

قفل سخت افزاری یک وسیله الکترونیکی برای تامین امنیت نرم افزارها می باشد، با کمک قفل سخت افزاری Hardware Lock شما می توانید از کپی کردن نرم افزار ها جلوگیری نمایید.

انواع قفل سخت افزاری؟

قفل سخت افزاری نسل اول موازی، قفل سخت افزاری نسل دوم usb، قفل سخت افزاری نسل سوم usb از انواع قفل های سخت افزاری هستند.

آموزش استفاده از قفل سخت افزاری؟

در این صفحه یک فایل pdf قرار داده شده است که نحوه استفاده از قفل سخت افزاری کامل توضیح داده شده است.

ساخت قفل سخت افزاری؟

برای مشاهده آموزش ساخت قفل سخت افزاری می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید، و فیلم های آموزشی درج شده در این پنل یوتیوب را مشاهده نمایید، البته همانطور که می دانید برای مراجعه به وب سایت یوتیوب باید از فیلتر شکن استفاده نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین
;