جستجو کردن
Close this search box.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق چیست؟

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق، بسیار متنوع است. گاو صندوق وسیله ای است که از آن برای نگهداری اشیاء گرانبها شامل پول، جواهرات، سکه، سند و غیره استفاده می شود. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق می توان به اندازه، نوع قفل و رمز گذاری و همچنین مواد به کار رفته در […]

..

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق، بسیار متنوع است. گاو صندوق وسیله ای است که از آن برای نگهداری اشیاء گرانبها شامل پول، جواهرات، سکه، سند و غیره استفاده می شود. از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق می توان به اندازه، نوع قفل و رمز گذاری و همچنین مواد به کار رفته در ساخت آن اشاره کرد. به عبارتی عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق تعیین می کند که هر فرد با توجه به بودجه خود چه نوع گاو صندوقی را می تواند تهیه کند.

حتما بخوانید: خرید گاوصندوق ایرانی

معرفی عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق

گاو صندوق ها انواع متنوعی دارند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. از این رو امکانات گاو صندوق یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول است زیرا هر نوع گاو صندوق وسایل های جانبی و امکانات مختلفی برای حفاظت و امنیت دارد.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق سیستم ضد سرقت آن می باشد. از مشخصه های اصلی یک گاو صندوق مطمئن سیستم ضد سرقت آن است. هر چه این سیستم پیشرفته تر باشد، ارزش گاوصندوق بالاتر است زیرا دسترسی افراد سارق را به محتویات داخلی گاو صندوق محدود می کند. بنابراین گاو صندوقی که دارای سیستم ضد سرقت است در مقایسه با گاوصندوقی که فاقد این مشخصه است، قیمت بیشتری دارد.

ممکن است شما واژه گاو صندوق نسوز را بار ها شنیده باشید. نسوز بودن گاوصندوق یا ضد حریق بودن آن ها اصطلاحی است که میزان مقاومت دمایی گاوصندوق را آتش سوزی ها نشان می دهد. گاو صندوق نسوز در هنگام حوادث و در دمای بسیار بالا مقاومت خوبی از خود نشان می دهند به طوری که توانایی تحمل 1200 درجه سانتی گراد را دارد و در این مواقع بهتر از گاو صندوق های فاقد این ویژگی از محتویات درون خود حفاظت می کنند. پس ویژگی نسوز بودن گاو صندوق تاثیر بسیاری بر میزان قیمت این محصول دارد.

قفل گاو صندوق در مقایسه با دیگر امکانات آن، بیشترین اهمیت را دارد زیرا هر چه گاو صندوق امکانات بالایی داشته باشد اما از قفل و سیستم رمز گذاری خوبی برخوردار نباشد، عملا گاو صندوق امنیت کافی را ندارد و فاقد ارزش است. در گذشته گاو صندوق ها تنها دارای یک قفل کلیدی ساده بودند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی نحوه عملکرد و ایمنی قفل های گاو صندوق نیز تغییر کرده اند.

قفل های مکانیکی و دیجیتالی از انواع قفل ها و موتور رمز های جدید گاو صندوق هستند که به طبع وجود آن ها بر روی گاو صندوق باعث افزایش قیمت گاوصندوق می شود. به عبارتی موتور رمز دیجیتالی قیمت بیشتری از موتور رمز مکانیکی دارد.

حتما بخوانید» بهترین گاو صندوق مدارک چه ویژگی هایی دارد؟

قیمت گاو صندوق
قیمت انواع گاو صندوق

چگونه قیمت گاو صندوق ها را تعیین می کنند؟

شش عامل کلیدی زیر در قیمت گذاری گاوصندوق ها تاثیر مستقیم دارند.

  1. اندازه
    اندازه و سایز هر وسیله ای اعم از گاو صندوق بر قیمت نهایی محصول تاثیر بسیاری دارد. در واقع هر چه اندازه یک گاو صندوق بیشتر باشد به طبع قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.
  2. وزن
    وزن گاو صندوق بسته به جنس آن و تجهیزات به کار رفته در گاو صندوق متفاوت است. به عبارتی هر چه وزن بیشتر باشد گاو صندوق امنیت بالاتری دارد و قیمت آن نیز بیشتر است. گاو صندوق ها بر اساس وزن به انواع سبک، متوسط و سنگین تقسیم بندی می شوند. معمولا نوع گاو صندوق سبک که در هتل ها و منازل استفاده می شود قیمت کمتری به نسبت بقیه نمونه های موجود در بازار دارد.
  3. زبانه های گاو صندوق
    زبانه های گاو صندوق نقش مهمی در افزایش ایمنی آن دارند. قطر و تعداد زبانه های موجود در گاو صندوق باید مطابق با میزان ضخامت و ابعاد گاو صندوق باشد. این زبانه ها در حفره داخل بدنه گاو صندوق قرار می گیرند. هر چه کیفیت و قطر زبانه های گاو صندوق بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است.
  4. جنس ورق
    جنس ورق به کار رفته در ساخت گاو صندوق از مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی گاو صندوق زیرا تولید کنندگان مختلف از ورق ها و فلز های مختلفی برای ساخت گاو صندوق استفاده می کنند که هر کدام از فلز ها ضخامت و قیمت متفاوتی دارند.
  5. جنس عایق گاو صندوق
    جنس عایق گاو صندوق نیز بر قیمت این محصول تاثیر گذار است. به طور معمول برای عایق کردن گاو صندوق از بتن یا مواد نسوز استفاده می شود که در مقایسه با مواد دیگر هزینه بیشتری دارند.
  6. جنس دستگیره و زبانه
    جنس دستگیره و زبانه های گاو صندوق نیز در کنار جنس بدنه بر قیمت محصول تاثیر گذار است. دستگیره و زبانه هایی که دارای جنس های مرغوب و با ایمنی بالا هستند مانند جنس نیکل کروم یا ویژگی هایی همچون آبکاری زبانه ها و ضد زنگ بودن دارند، از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند.
سخن پایانی

عوامل بسیاری بر افزایش قیمت گاو صندوق تاثیرگذار هستند. از جمله این موارد تاثیر گذار بر قیمت می توان به وجود کلید مادر اشاره کرد. کلید مادر جزء لوازم یدکی برخی گاو صندوق ها محسوب می شود. این نوع کلید کپی دیگری ندارد و در زمان هایی استفاده می شود که صاحبان گاو صندوق رمز آن را فراموش کرده اند یا به هر طریقی نمی توانند رمز را باز کنند. در این مواقع می توانند با کلید مادر به راحتی درب گاو صندوق را باز کنند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاوصندوق
قیمت گاو صندوق

سوالات متداول عوامل تاثیرگذار بر قیمت گاو صندوق چیست؟

  1. چرا خدمات پس از فروش بر افزایش قیمت گاو صندوق تاثیر گذار است؟
    گاو صندوق های شرکتی که خدمات پس از فروش دارند، هزینه بیشتری نیز دارند. زیرا در صورت استفاده از خدمات هزینه و نیروی انسانی صرف می شود.
  2. آیا پشتبانی نیز افزایش قیمت گاو صندوق تاثیر گذار است؟
    بله، در صورتی که شما رمز گاو صندوق را فراموش کرده باشید می توانید از طریق پشتیبانی درب آن را باز کنید که این مورد نیازمند هزینه است.
  3. آیا صرفا افزایش ضخامت بدنه گاو صندوق می تواند بر قیمت آن تاثیر گذار باشد؟
    خیر، افزایش قیمت بستگی به نوع و جنس بدنه دارد که ایمنی را افزایش می دهد. افزایش قطر لزوما سبب افزایش ایمنی نمی شود.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین