جستجو کردن
Close this search box.

طرز کار رمز گاوصندوق

شاید بخواهید بدانید طرز کار رمز گاوصندوق چگونه است؟ یا این که بدانید این محصول چگونه ایمنی لازم را برای اسناد و دارایی های شما فراهم می کند؟ یکی از اجزای اصلی و بسیار مهم در این کالا ها، قفل آن ها می باشد. این قفل ها در انواع مختلفی تولید شده و با رمز […]

..

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

شاید بخواهید بدانید طرز کار رمز گاوصندوق چگونه است؟ یا این که بدانید این محصول چگونه ایمنی لازم را برای اسناد و دارایی های شما فراهم می کند؟ یکی از اجزای اصلی و بسیار مهم در این کالا ها، قفل آن ها می باشد. این قفل ها در انواع مختلفی تولید شده و با رمز های گوناگونی باز می شوند.

طرز کار رمز گاوصندوق

برای آشنایی با طرز کار رمز گاوصندوق خوب است بدانید که این محصولات انواع مختلفی از قفل ها می توانند مجهز شود. یکی از انواع این قفل ها نمونه های مکانیکی می باشند. در این نوع گاوصندوق ها قفل با چرخش به چپ و راست باز می شود. بر روی صفحه رمز این گونه محصولات دو خط به عنوان شاخص وجود دارد که یکی از آن ها مورب بوده و دیگری عمود می باشد.

شاخص عمودی برای باز کردن این محصولات به کار گرفته می شود. با قرار دادن عدد رمز به تعداد دفعات مشخص بر روی این شاخص و همچنین چرخاندن رمز مکانیکی آن می توانید درب را باز کنید. برای تغییر دادن رمز نیز از شاخص مورب این نوع قفل ها استفاده می شود. این قفل دارای یک آچار مخصوص است که با قرار دادن گرداننده مکانیکی بر روی این شاخص می توانید برای تغییر رمز این دستگاه اقدام کنید. این مدل از رمز ها که از سال ۱۸۰۰ مورد تایید قرار گرفته اند، نیازی به باطری ندارند.

از طرفی این محصولات طول عمر بالایی داشته و برای مدت زمان زیادی قابل استفاده هستند. البته دقت داشته باشید که زمان باز کردن این محصولات کمی طولانی است.

نحوه کار رمز انگشتی گاوصندوق

حال که با طرز کار رمز گاوصندوق های مکانیکی آشنا شدید، خوب است که نمونه های انگشتی این رمز ها را نیز بشناسید. این نوع رمز ها به دلیل قیمت بالایی که دارند برای هر نوع گاوصندوق مناسب نیستند. سنسور های به کار رفته در این نوع قفل ها بسیار پیشرفته و قوی هستند. از این رو در انواع طلافروشی ها، بانک ها و مراکزی که به امنیت بالایی نیاز دارند، می توان از این نوع رمز ها استفاده کرد.

بیشتربخوانید: مشخصات گاوصندوق خوب

گاوصندوق
رمز گاو صندوق

بر روی این رمز ها سنسوری وجود دارد که با اثرانگشت افراد کار می کند. این سنسور اثر انگشت فرد را تشخیص داده و با نمونه ذخیره شده مقایسه می کند. در شرایطی که این دو نمونه با هم مطابقت داشته باشند، درب گاوصندوق باز می شود. در این گونه رمز ها اثر انگشت فرد به صورت کد های ۰ و ۱ در حافظه گاوصندوق ذخیره شده و از این طریق امنیت آن را تامین می کند.

امکان ذخیره چند اثر انگشت در این دستگاه ها وجود داشته و زمان باز کردن آن ها بسیار کوتاه است. البته دقت داشته باشید که این رمز ها با باطری کار می کنند و باید مراقب شارژ این باطری ها باشید.

طرز کار رمز گاوصندوق چشمی

نوع دیگری از این رمز ها با نام رمز چشمی شناخته می شوند. بنابراین برای آشنایی با طرز کار رمز گاوصندوق خوب است که نحوه عملکرد این نوع رمز ها را نیز بشناسید. این نوع گاوصندوق ها با تشخیص قرنیه چشم فرد باز می شود. این نوع رمز ها به خوبی قرنیه چشم فرد را تشخیص داده و با قرنیه صاحب گاوصندوق مقایسه می کند. البته دقت داشته باشید که هر شخصی توانایی خرید این محصولات را ندارد.

رمز های دیجیتال

این گونه از رمز ها نیز با باطری کار می کنند و نیاز است که به شارژ باطری آن ها توجه داشته باشید. البته نسبت به نمونه های چشمی قیمت مناسب تری داشته و تهیه آن ها راحت تر است. فرآیند تغییر رمز در این گونه محصولات بسیار ساده بوده و افراد بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند از آن ها استفاده کنند.

سخن پایانی

طرز کار رمز گاوصندوق به نوع آن بستگی دارد. تنوع بالایی از این رمز ها وجود دارد که افراد با توجه به نوع کاربری و نیاز خود می توانند نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب کرده و خریداری کنند. برخی از این رمز ها کاربری راحت تری داشته اما بعضی دیگر از نمونه ها امنیت بیش تری دارند.

خرید گاوصندوق
انواع قفل گاو صندوق

سوالات متداول طرز کار رمز گاوصندوق

  1. قیمت رمز گاوصندوق ها طبق چه معیار هایی تعیین می شود؟
    نوع این رمز ها و برند سازنده آن ها از مهم ترین فاکتور هایی هستند که در قیمت این محصولات موثر می باشند.
  2. آیا همه برند های سازنده انواع این رمز گاوصندوق ها را تولید می کنند؟
    اکثر برند های معروف و معتبر دنیا تنوع بالایی از این رمز ها را تولید کرده و مورد استفاده قرار می دهند.
  3. آیا می توان بر روی گاوصندوق خود به دلخواه یکی از این رمز ها را نصب کنیم؟
    بله، در اغلب موارد شما می توانید با توجه به نوع نیاز خود نمونه مناسبی از این رمز گاوصندوق ها را انتخاب کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سه =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین