جستجو کردن
Close this search box.

سیستم بالسکرو در گاوصندوق

در این مقاله آموزشی به بررسی سیستم بالسکرو در صندوق و همچنین بالسکرو چیست، مزایا و معایب بالسکرو در صندوق ها می پردازیم.

فهرست مطالب

angle-double-down
angle-double-down

سیستم بالسکرو چگونه کار می کند؟

بالسکرو سیستمی است که حرکت مکانیکی دارد و در طی چرخه تبدیل انرژی، حرکت چرخشی را به یک حرکت خطی تبدیل می‌کند.

درست چیزی مانند حرکت اسانسور ها، اتفاقا یکی از محل های کاربرد این سیستم، در پروسه ساخت گاوصندوق آسانسوری است.

اگر بخواهیم به صورت جزئی تر نحوه کار کردن سیستم بال اسکرو را توضیح دهیم، بهتر است ساختار پیچ و مهره را در نظر بگیرید که فاصله بین پیچ تا مهره با گوی های فلزی پر شده است.

که یعنی مهره و پیچ فرضی ما در این سیستم با یکدیگر تماس ندارند و درنتیجه پروسه مستهلک شدن به شدت طولانی خواهد بود و این قطعه تا سال های زیادی عمر خواهد داشت.

سیستم بالسکرو

تاثیر بال اسکرو در گاوصندوق

وجود مکانیسم بال اسکرو در گاوصندوق باعث می‌شود که شیء قیمتی که داخل صندوق قرار دارد، بدون تماس مستقیم دست و با انجام حرکت مکانیکی از محفظه صندوق خارج شده و به نمایش دربیاید.

مانند سیستم موجود در گاوصندوق طلافروشی، البته اوج نمایش این سیستم را می توان در صندوق های آسانسوری دید.

بدون سیستم بال اسکرو طلا فروشان مجبور می‌شوند که هرروز تمام اجناس موجود در ویترین خود را با دخالت دست از ویترین خارج و در صندوق ها بگذارند که این امر موجب کدر شدن و استهلاک قاب و یا خود جواهرات می‌گردد.

در حالی که با وجود این سیستم می‌توانند آن ها را بدون دغدغه از بین رفتن یا بدون صرف زمان زیاد داخل سیف باکس امن قرار دهند.

تاثیر بال اسکرو در گاوصندوق

مزایای بال اسکرو در گاوصندوق

سیستم بال اسکرو دارای مزیت هایی به شرح زیر است:‌

تحمل وزن سنگین، بدون استهلاک یکی از ویژگی های مثبت بال اسکرو نسبت به سایر مکانسیم های این چنینی است که باعث شده بسیاری افراد آن را برای استفاده در سیف باکس خود ترجیح دهند.

به طور مثال در سیستم لید اسکرو نیز، امکان تحمل وزن های زیاد وجود دارد ولی به علت متریال استفاده شده در این مکانیسم که از جنس برنز می‌باشد امکان مستهلک شدن آن بیشتر است و زود تر اتفاق می‌افتد.

یکی دیگر از مزایای سیستم بال اسکرو این است که واکنش های زیاد و شدید را از بین می‌برد. همچنین سیستم بال اسکرو در صندوق ها با دارا بودن پارامتر هایی با استاندارد بین المللی، دقت بسیار زیادی دارد.

اگر دنبال راندمان بالا هستید بال اسکرو یک گزینه مناسب است. بازدهی و بهره وری بالا در یک سیستم باعث صرفه جویی در انرژی و در نتیجه نیاز به انرژی کمتر و هزینه کمتر است که دوام بیشتری را نیز با خود به دنبال دارد.

همان طور که گفته شد، استهلاک در سیستم بال اسکرو نسبت به سایر مکانسیم های این چنینی در صندوق ها کمتر است و این به دلیل وجود ساچمه های فلزی با متریال مناسب است که اصطکاک موجود در سیستم را کم تر می‌نماید.

اصطکاک کم تر در سیستم به معنی گرمای کم تر و گرمای کم تر به معنی عمر و دوام بیش تر سیف باکس است.

توجه» سیستم بالسکرو در صندوق کاوه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، شرکت کاوه از این سیستم در تولیدات خود استفاده می کند.

مزایای بال اسکرو در گاوصندوق

معایب بال اسکرو در گاوصندوق

اگر تا این جای کار تحت تاثیر مزایای این سیستم قرار گرفته اید بهتر است کمی دیگر وقت صرف کنید و معایب آن را نیز مطالعه نمایید.

همان طور که گفته شد یکی از ویژگی های سیستم بال اسکرو اصطکاک بسیار پایین است که می تواند هم به عنوان یک مزیت و هم به عنوان یک ایراد شناخته شود.

مزیت از جهت این که استهلاک قطعه را به تاخیر می‌اندازد و عیب و ایراد از این لحاظ که می‌توان به سادگی پیچ را وادار به حرکت در هر دو جهت و باز و بسته شدن کرد.

در برخی سیستم های دیگر مانند لید اسکرو که در قسمت بالا تر مقاله نیز از آن نام بردیم، به دلیل وجود اصطکاک بیش تر، چرخش خطی و مکانیکی پیچ تنها از یک جهت امکان پذیر است و این موضوع سبب ایجاد امنیت بیش تر می‌شود.

یکی دیگر از معایب بال اسکرو این است که به طور مداوم نیاز به مراقبت و تعمیر دارد. چرا که این سیستم درصورت گرد و خاک گرفتن دچار ایراد می‌شود و شما نیاز دارید که به طور منظم آن را گرد گیری و روغن کاری نمایید.

معایب بال اسکرو در گاوصندوق

انتخاب بهترین بال اسکرو

بهترین بال اسکرویی که می‌توانید انتخاب کنید بستگی به کارکردی دارد که از آن انتظار دارید.

به طور مثال سیستمی که در یک جواهر فروشی به کار می‌رود قطعا نیاز به تحمل وزن خیلی زیادی ندارد.

موقع انتخاب بهترین بال اسکرو که به دردتان بخورد به میزان باری که این سیستم قرار است تحمل کند توجه کنید.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کنید این است که بال اسکروی انتخابی باید متناسب با محیط و شرایطی باشد که تصمیم دارید در آن به کار رود.

مسئله دیگری که البته کم تر مورد توجه است وسایل و ابزاری است که برای نصب کردن و جاساز کردن بال اسکرو نیاز دارید که البته موقع خرید سیف باکس نیازی به توجه به این مورد ندارید چرا که می‌توانید از خدمات نصب همان فروشگاه استفاده نمایید.

آیا سیستم بال اسکرو در گاوصندوق واجب است؟

این سیستم در هر نوع سیف باکسی واجب نیست ولی اگر به صورت روزانه و مداوم با اشیائی که داخل صندوق خود قرار می‌دهید سر و کار دارید و مانند مثالی که زده شد، فکر می‌کنید که تماس مداوم دست با این اشیاء ممکن است موجب ایجاد مشکلی شود پس استفاده از سیستم بال اسکرو در صندوق شما امری ضروری است.

اگر مطلب را دوست داشتید امتیاز دهید!
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

پیج اینستاگرام
مشاوره آنلاین